Werken in het buitenland
Maak de sprong met Globaljobbing

22 september 2022

Waarom emotionele intelligentie belangrijk is voor bedrijven.

Werken in het buitenland wordt steeds populairder onder jongeren. De jeugd van tegenwoordig is reislustig, in voor een avontuur maar wil ook graag aan zijn CV of persoonlijke ontwikkeling werken. Dus wat is er dan beter en mooier dan te gaan werken in het buitenland. Maar voordat je avontuur kan beginnen zal je gaan solliciteren en moet je er voor zorgen dat je aangenomen wordt. Niet alleen je studie en werk achtergrond spelen een belangrijke rol, maar je persoonlijke vaardigheden worden ook steeds vaker aan de kaak gesteld. Een van de vaardigheden die steeds belangrijker wordt in de ogen van de recruiters is die van de emotionele intelligentie. Sterker nog, deze skill staat in de top 10 van vaardigheden die belangrijk zijn om succesvol te zijn. Maar waarom is dit zo belangrijk? En waarom nog belangrijker voor mensen die gaan werken in het buitenland?

Waarom emotionele intelligentie belangrijk is voor als je gaat werken in het buitenland:
Emotionele intelligentie is het vermogen om je eigen emoties en die van anderen te verwerken en te begrijpen, om keuzes te kunnen maken en problemen op te lossen. Voor veel vacatures in het buitenland is emotionele intelligentie erg belangrijk omdat het juist jobs zijn in klantenservice, customer service, mensen helpen, in een team werken, probleemoplossend kunnen werken. Dus als je wilt werken in het buitenland, dan is deze skill van groot belang omdat het veel terug komt in je job.

5 elementen:
Emoties zijn onderdeel van alles wat we doen, zowel zakelijk als privé, maar ook bij iedere interactie die we doen. Werknemers die emotioneel intelligent zijn, brengen toegevoegde waarde naar de werkplek. Er zijn 5 sleutel elementen die belangrijk zijn bij emotionele intelligentie:

1. Empathisch vermogen:
Het herkennen en begrijpen van emoties bij anderen.
Wat ik zal zei, werken in het buitenland is vaak klantenservice / customer service. Daarom is empathisch vermogen belangrijk, omdat je dan beter in staat bent om de klantwensen en verwachtingen te begrijpen.

2. Motivatie:
De wil om een taak / opdracht succesvol af te ronden. Gemotiveerde mensen hebben het verlangen om hun doelen zelf te verwezenlijken. Dit zijn vaak zeer betrokken medewerkers die zich minder snel laten leiden door macht of geld.

3. Sociale vaardigheden:
Vaardigheden om relaties te onderhouden. Deze mensen hebben vaak goede communicatieve vaardigheden en werken conflict oplossend. Vaak hebben deze werknemers een goede verhouding met collega’s, medewerkers en klanten.

4. Zelfbewustzijn:
Het vermogen om je eigen emoties, sterktes, zwaktes en acties te herkennen en te begrijpen hoe deze van invloed zijn op je omgeving. Deze werknemers kunnen goed omgaan met opbouwende kritiek en staan eerder open voor nieuwe ideeën of meningen van anderen.

5. Zelfregulering:
Hoe ga je om met emoties en reacties. Deze mensen zijn vaak gedisciplineerd en nemen verantwoordelijkheid. Vaak zijn het kalme en rationele medewerkers. Deze mensen kunnen ook goed onder druk presteren.

Wanneer een recruiter een CV analyseert, dan zullen er altijd dingen op staan als studie achtergrond en werkervaring. Maar als je tijdens deze ervaringen kan aantonen dat je een goede emotionele intelligentie hebt opgebouwd, dan is dat een sterk pluspunt. Zeker als je in het buitenland gaat werken. Omdat je ontzettend veel in contact bent met klanten en collega’s.
Wil jij vaardigheden leren in een nieuwe en uitdagende omgeving? Dan wordt het tijd dat je de stap waagt van het werken in het buitenland. Check hier voor onze vacatures in het buitenland, of stuur je CV naar info@globaljobbing.com en wij zullen contact met je opnemen.
En vergeet niet, werken in het buitenland begint bij Globaljobbing.

Meer informatie