Werken in het buitenland
Maak de sprong met Globaljobbing

7 september 2021

Hoe maak jij je persoonlijke merk?

Nike overtuigde je om het gewoon te doen: Just Do It. En de McDonald’s weet dat je er simpelweg van houdt: Lovin’ it. Een merk maken is belangrijk, niet alleen voor bedrijven, maar voor iedereen. Zeker als je gaat werken in het buitenland is het belangrijk om een goede eigen identiteit te hebben: wie ben je, wat kan je, wat voeg je toe en waarom moeten ze dan voor jou kiezen?

Personal branding is een term die steeds belangrijker wordt. Zeker met social media is het tegenwoordig super makkelijk om je eigen digitale rijk te bouwen. Hieronder vindt je 6 tips om je eigen en authentieke merk te bouwen.

  1. Je unieke vaardigheden:
    Bepaal wat jij te bieden hebt. Waarom ben jij uniek en wat zijn je sterke vaardigheden.
  2. Ben authentiek:
    Ga jezelf niet veranderen. En ga je ook niet anders voordoen als je bent. Personal branding is juist het delen van je persoonlijkheid aan je collega’s, de sector en mogelijke klanten. Nep doen zal niet helpen. Maar vindt je sterktes en ben authentiek.
  3. Vindt je publiek:
    Van wie wil je de aandacht? Door te bepalen wie je publiek is, kan je ook bepalen welke platformen je gaat inzetten. Maar let natuurlijk op hoe je communiceert, je tactieken, de stijl en de content die je maakt.
  4. Pitch:
    Maar een “elevator pitch” van ongeveer 30-40 secondes. Maak een lijst met al je sterke en belangrijke punten.
  5. Distributie:
    Maak gebruik van social media op een slimme manier. Of dat nu op LinkedIn, Instagram, Youtube, Twitter of Facebook is, zorg er altijd voor dat je content / informatie consistent is.
  6. Ben actief:
    Probeer je niche te vinden, bewerk je platform en zorg voor content. Of dit nu met geschreven artikelen is, het delen van designs of video’s. Ben actief. Heb je problemen met het maken / vinden van content, kijk dan naar de social media van de bedrijven en personen die jou aanspreken voor inspiratie.

Bewust of onbewust, steeds meer mensen doen aan personal branding. Niet alleen vanwege de toenemende social media, maar ook omdat mensen zich steeds meer zelf op de kijker zetten, uniek willen zijn en een specialisme zoeken. Werken in het buitenland zegt natuurlijk ook iets heel duidelijk over je personal branding. Mensen die gaan werken in het buitenland zijn vaak avontuurlijk ingesteld, houden van reizen, willen graag van andere culturen leren en zijn over het algemeen sociale en flexibele mensen. Wil jij ook graag je personal branding een meer internationaal karakter geven? Check dan hier onze vacatures voor in het buitenland!
Want werken in het buitenland begint bij Globaljobbing.

Meer informatie